Ważny jest także Spam Score, który także powinien być możliwie jak najniższy. O ile nie zadbamy o te wskaźniki, to całkiem możliwe, że pozyskany link z danej strony tak realnie bardziej nam zaszkodzi, niż pomoże. Po prostu wskaźnik jakości i siły takiego linku nie będzie przydatny dla naszej strony internetowej. Dlatego też pozyskiwanie linkó w umieszczonych na zewnątrz powinno odbywać się w ściśle zaplanowany sposób. W szczególności wtedy, gdy strona jest świeża a domena ma mały staż. Takie strony są dosyć wyczulone na pozycjonowanie strony i wszelkie ruchy powinny być prowadzone w sposób ostrożny i przemyślany. W przeciwnym przypadku roboty Google mogą wyczuć całą sytuację i zwyczajnie nie indeksować nowych artykułów ani linków umieszczonych na zewnątrz. Strony, na której umieszczamy tzw. anchory powinny być dopasowane pod kątem branży i umieszczanych treści. Istotna jest też różnorodność linków, ażeby wszystko wyglądało w jak najbardziej fachowy sposób. Bez wątpienia pełną moc linków umiejscowionych na zewnątrz otrzymamy też dopiero wtedy, gdy na naszej stronie przeprowadzona została kompleksowa optymalizacja sklepu online. Mowa tutaj o dodaniu wszystkich opisów produktów, meta description, czy również o kompresji obrazków. Ważnym czynnikiem mogą być również artykuły na blogu oraz linkowanie wewnątrz strony internetowej, ponieważ roboty Google również biorą te aspekty pod uwagę.
Polecana strona: kampanie google ads