Oczywiście najistotniejszym elementem jest również odpowiednie dobranie kolorów, które będą nawiązywały do danej firmy, jej działalności czy jej branży. Jak się zatem okazuje, opracowywanie identyfikacji wizualnej firmy jest misją, które wymaga wiedzy z różnorakich dziedzin. Identyfikacja wizualna firmy - logotyp Oczywiście to właśnie logotyp firmy jest najistotniejszym elementem tożsamości wizualnej, a zatem projektowanie logo powinno uwzględniać zarówno cele biznesowe, jak również założenia marketingowe zleceniodawcy. Opracowywanie logotypu wymaga przed przystąpieniem do prac twórczych prześledzenia rynku, profilu działalności firmy, jak także szczegółowym zapoznaniu się z wytycznymi zleceniodawcy, jak również jego celami marketingowymi, które dzięki spójnej identyfikacji wizualnej pragnie osiągnąć. Na szczęście agencje reklamowe specjalizują się zarówno w tworzeniu brandu, jak także rebrandingu firm już istniejących. Warto mieć na uwadze o tym, że projektowanie logotypów wymaga również umiejętnego korzystania z dostępnych narzędzi, przykładowo takich jak program graficzny do grafiki wektorowej. Agencje reklamowe przygotowują nie tylko i wyłącznie główny wariant logotypu wybranego przez klienta, ale również wersje uzupełniające, które wraz z księgową znaku stanowią ogół tożsamości wizualnej. Księga znaku podaje wytyczne dotyczące stosowania elementów identyfikacji wizualnej na przykład na materiałach promocyjnych czy biurowych.
Zobacz więcej: projektowanie logotypów.